콘텐츠로 건너뛰기

3.80 M33 & update 2 Released

3.80 M33 more…

위 링크에서 다운로드 받은 파일은 실행시 PSP에 치명적인 오류를 유발할 수 있으며, 설치 혹은 실행 중 발생한 문제는 위 프로그램을 실행시킨 본인에게 책임이 있습니다.
그리고 위 프로그램 실행 중 PSP의 고장이 발생하면 소니컴퓨터언터테인먼트코리아의 공식A/S 대상에서 제외됩니다.

사용할 것이라면 조심해서 사용해보시기 바라며 크게 권장하지 않습니다.
그냥 이런 프로그램이 새로 나왔다는 소식만을 알려드릴 뿐…

(※ 아래의 ReadMe 에 요구사항, 설치방법, 변경점 등이 있으니 읽어보시기 바라며, 아래글 중 ReadMe 외의 내용은 제가 ReadMe 의 내용으로 작성한 글이며 틀린부분이 있을 수 있습니다.)

[#M_ ReadMe 열기 | ReadMe닫기 |3.80 M33
——–

Requeriments:

– Installation requires a PSP with 3.52 M33-3 or higher. In the future installation using
  panddra battery will be released.

Instructions

– Copy the UPDATE folder into /PSP/GAME/
– Get the 3.80 sony update from somewhere, and put it in same folder, with name “380.PBP”.
– Run it, the update will be done by Sony updater. At the end when you are asked to reboot the
PSP pressing X or O, do it.

Changes:

– HEN core: user mode can load now signchecked files from flash.
– recovery: flash1 format will create flash1 directories after format.
  This could fix some flash1 issues with the previous versions.
– Network update from dark-alex.org page. By default is enabled.
  You can turn it off in recovery (when off, network update will download sony updates as usual).
– Nids resolver for various kernel libraries.

Comments:

In 3.80 sony has changed (again) kernel nids. The nids resolver will resolve a lot of nids from firmwares 1.50-3.60
(traditional nids) to the ones of 3.80 kernel.
In general, 3.71 nids will NOT be resolved to 3.80 ones. However, to compatibilize 3.80 M33 with prx’s programmed for 3.71,
a few very 3.71 nids that were found in some 3.71 plugins will be resolved too.
More info about what is resolved in nidsresolver_status.txt.

Thanks to the combination of the nids resolver and the user libraries possibility in kernel mode added back in 3.71 M33-3,
some programs that stopped working in 3.30 M33 may work again now. One of them is PimpStreamer 0.90.

Finally, popsloader plugin from 3.71 will not work in 3.80 M33 due to its system dependancy. A new one will be rewritten for 3.80 M33._M#]요구사항 :
PSP의 시스템소프트웨어(펌웨어)가 3.52 M33-3 버젼 이상이 필요합니다.
차후엔 판도라배터리로 설치가능하게할 것이다? – (맞나요 -_-;; 한계…)

설치방법 :
다운로드 받은 파일의 압축을 풀면 UPDATE 라는 폴더가 있습니다.
그 폴더를 메모리스틱의 PSP/GAME/ 폴더에 복사합니다.
그리고 플레이스테이션 코리아에서 시스템소프트웨어 3.80을 다운로드 받은 후 파일 이름을 380.PBP로 바꾸고 메모리스틱의 PSP/GAME/UPDATE/ 폴더에 복사합니다.
XMB에서 실행합니다.
업데이트가 끝나면 재부팅여부를 물어봅니다. (X)키 또는 (O)키를 를 누릅니다.

[#M_ ReadMe 열기 | ReadMe 닫기 |3.80 M33-2

Requeriments:
3.80 M33

Instructions: Copy UPDATE folder to /PSP/GAME folder

This update fixes a couple of issues.

– Function scePowerGetClockFrequency/scePowerGetClockFrequencyInt was not resolved properly due to a
  confussion between the two nids applying to the same function. Fixed, this update is necessary
  for plugins and kernel homebrew reporting psp cpu speed.

– PSX EBOOT.PBP that have a icon of 80×80 pixels will not be replaced by Dracula icon in savedata.

Explanation of icon issue:
In 3.80 pops, Sony has introduced a bug that causes a crash when the icon of the pbp is not 80×80,
like those of psstore. To resolve the issue, M33 was replacing the icon in ram by the one with Dracuala image,
what caused the side effect of ps1 save games having Dracula icon.

Now the behaviour in 3.80 M33-2 is to replace the icon in ram only if the one in the file is not 80×80._M#]요구사항 :
3.80 M33 이 설치되어있어야 한다.

설치방법 :
다운로드 받은 파일의 압축을 풀면 UPDATE 라는 폴더가 있습니다.
메모리스틱의 PSP/GAME/ 폴더로 복사한 후 XMB에서 UPDATE를 실행합니다.

이어 m33-3 그리고 m33-4 로 업데이트 되었습니다.

[#M_ m33-3 변경내용 열기 | m33-3 변경내용 닫기 |

  • Fixed synchronization issue that plugins check code caused in PSN NP9660 original games (fixes 0x80010013 error)
  • Added a couple of libs to the nids resolver.
  • Added some internal changes required by incoming 3.80 popsloader plugin.

_M#] [#M_ m33-4 변경내용 열기 | m33-4 변경내용 닫기 |

  • galaxy.prx was changed to a new version that is giving problems with slow memory sticks.
  • Reverted back to previous versions. This didn’t only affect decrypted isos running in NP9660 mode.

_M#]그리고 M33-5 …

[#M_ m33-5 변경내용 열기 | m33-5 변경내용 닫기 |

  • Fixed custom CPU clock not working in games
  • CPU clock has never (in any SE/OE/M33) be set at all in games that restarted using sceKernelLoadExec to use a subgame or reload themselves, after said restart happened (e.g. Castlevania). Fixed.
  • Added setting to recovery to hide PIC0.PNG and PIC1.PNG in the XMB game menu By default off, when on you will probably notice a faster browse in XMB games. This setting only applies to any kind of apps/games (pbp, iso) that load from MS, but not to UMD’s.

_M#]

모두 PSP가 무사하길 기원합니다.
-ㅂ-

이 사이트는 광고를 포함하고 있습니다.
광고로 발생한 수익금은 서버 유지 관리에 사용되고 있습니다.

This site contains advertisements.
Revenue generated by the ad servers are being used for maintenance.

댓글 남기기